Yürüyen Şato - Diana Wynne Jones - Edebiyat Jurnali

21 Haziran 2017 Çarşamba

Yürüyen Şato - Diana Wynne Jones



Yürüyen Şato - Diana Wynne Jones




Tanıtım: (idefix'teki açıklama)
''Hayao Miyazaki'nin Oscar adayı olan animasyon filmi Yürüyen Şato'nun asıl hikâyesi…
Diana Wynne Jones'un usta kaleminden çıkan eğlenceli, macera ve sürprizlerle dolu olağanüstü bir roman… 
Sophie Hatter üç kız kardeşin en büyüğü olmak gibi kara bir talihe sahiptir, öyle ki kısmetini aramak için evinden bile ayrılamamaktadır. Ancak farkında olmadan Çöl Cadısı'nın hiddetini üstüne çektiğinde, korkunç bir büyünün etkisi altında kalır: O artık yaşlı bir hanımdır. Bu berbat durumdan kurtulmasının tek yolu, tepelerde durmadan hareket eden bir şatodan, Büyücü Howl'un şatosundan geçmektedir. Sophie büyünün bozulmasını sağlamak için, kalpsiz Howl'la başa çıkmaya, bir ateş ciniyle pazarlık yapmaya ve Çöl Cadısı'yla karşı karşıya gelmeye mecburdur. Bu macera sırasında Howl'un -ve kendisinin- bilinmeyen ve olağanüstü yanlarını keşfedecektir. ''


"Mizah, büyü ve aşkın muhteşem bir karışımı. Publishers Weekly
"Diana Wynne Jones son kırk yılın en iyi çocuk kitabı yazarı…"
Neil Gaiman
Sayfa Sayısı: 293


                               

DÜŞÜNCEM:

Fantastik severleri yeterince tatmin edecek bir roman bence. Zaten Miyazaki bunu beğenmiş, animesini yapmış. Animesi de harika. Zaten Hayao Miyazaki'nin kendi yaptığı ve şirketi Studio Ghibli'nin yaptığı tüm animelere bayılıyorum. Konuları muhteşem ve çizimleri harika!

Bu romanın konusu çok orijinal bence. Küçük bir çocuğun Yürüyen Şato isminde kitap yazmasını istemesi üzerine yazar, muhteşem bir şey kurgulamış. Animesini zevkle izlemiştim. Kitabını görür görmez aldım. Okuması çok zevkliydi ve eğlenceliydi. Animeden farklılıkları mevcut hatta Yürüyen Şato'nun orijinal hikayesi neredeyse tamamen farklı ve derin. Miyazaki'nin kötü bir iş çıkardığını söylemiyorum. Muhteşem bir şekilde animeye uyarlamış tabii ki. 


Bence Howl sevenler, bu kitabı okumalı ve Howl hakkında daha fazla bilgiye sahip olmalı. Bu sevimli yazarında muhteşem hayal gücüne tanık olmalısınız. Ben bu kitabı çok sevdim ve seri halinde yazmış olduğu Şato serisinin diğer 2 kitabını da okumayı düşünüyorum.

Animesini izlemek isteyenler (Türkçe altyazılı) tıklayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder