BAŞLAYANLAR - LISSA PRICE - Edebiyat Jurnali

21 Haziran 2017 Çarşamba

BAŞLAYANLAR - LISSA PRICE







Tanıtım: 

Biyolojik Savaş, orta yaşlı insanları yok etti ve geriye sadece gençler ve yaşlılar kaldı. Yaşlılar, yani Sonlayanlar, hayatlarına devam ediyorlar. Esas sorun ise gençler, yani Başlayanlar. Anne babaları öldü, beş paraları yok ve açlar.

Onlar hayatta kalabilmek için her şeyi yapmaya hazırlar. Callie'nin tek umuduysa bir beden bankası. Burası, yeniden genç olmak isteyen Sonlayanlar'a, kiralama yoluyla genç bir beden veriyor. Callie de bedenini kiraya veriyor çünkü paraya ihtiyacı var, hasta kardeşine bakabilmek ve yaşamını devam ettirebilmek için.

Kiracısı ise, Callie'nin bedenini bir cinayet işlemek için kullanmanın peşinde. Callie sistemde çıkan bir hata sonucu birden kendi bedeninde uyanıyor ama kiracısı hala sisteme bağlı. Şimdi tek bedenin içinde iki kişi var, bir de önlenmesi gereken bir cinayet.

Başlayanlar, uzak bir gelecekte, çıldırmış bir dünyada zorlu bir yaşam mücadelesi. Bu soluk soluğa macera ve gizem dolu kurgu, bilimkurgu ve distopya sevenlerin hafızasına kazınacak.


Sayfa Sayısı: 348




DÜŞÜNCEM:

  Bilim-kurgu gerçekten severim, okuması çok zevkli oluyor. Başlayanlar'ın kurgusu gerçekten çok güzel ve orijinal. Kardeşi için her şeyi yapmaya hazır Callie, beni çok etkiledi ve gerçekten çok sevdim onu. Kapağı da çok güzel. Bittiğine çok üzüldüm ve keşke ikinci kitabı olan Sonlayanlar'ı da alsaymışım dedim. Gerçekten çok merak ediyorum ama kitap alım kotamı çoktan doldurduğum için ancak Sonbaharda okumaya devam edebilirim. Kitap okurken sürekli dikkatim dağılıyordu ancak bunu okurken gerçekten çok odaklandım.    

  Kahraman bakış açısıyla betimlemesi ve olayları anlatışı gerçekten yeterliydi. Tek olumsuz düşüncem, bu kadar muhteşem bir kurguya anlatımının biraz sade kaçmış olmasıydı. Çokta kötü değildi tabii sadece biraz hafifti. Okuması rahat ve kolaydı. Bu kötü değil, zaten hitap ettiği kitleye çok uygundu anlatımı. 

   En etkileyici noktası benim için kurgusuydu ve kardeş sevgisiydi. Aşktan daha çok kardeşlerin arasındaki bağlar, birbirlerini koşulsuz seviyor oluşları beni çok etkiler. Aşk romanlarında, dizilerinde, filmlerinde falan hiç öyle pek duyguyu alamam ama burada Tyler ve Callie beni çok etkiledi. Yedi yaşında olmasına rağmen çok akıllıydı ve Callie, gerçekten o olmadan asla yaşayamaz. Her şeye sırf kardeşine güzel bir yaşam verebilmek için katlanıyordu. Bu duyguyu çok iyi anlıyorum, gerçekten derin ve etkileyici. 


  Konunun detaylarına girmeyeceğim çünkü okursanız eğer kendini öğreneceksiniz, böylesi daha zevkli. Bilim-kurgu sevenler okursa eğer gerçekten seveceklerdir. Belki çok üst seviyede yani karışık seviyelerde bilim-kurgu sevenler, anlatımı daha yoğun ve ağır olanları okuyanlara belki basit gelebilir ama bence sırf konusu için okunmaya değer. 



  Bence filmini yapsalar falan müthiş olurdu. Okumak kadar izlemekte zevk verirdi. Tabii ki iyi bir yönetmen ile, kitabı batırmaları hayal kırıklığı yaşatır kitabı okumuş olanlara.

  İyi okumalar!

  
Kitabı satın almak için:


 Farklı kitap alış-veriş siteleri denedim ve şuanda favorim okuoku! Yakın bir zamanda bu görüşümün değişeceğini sanmıyorum, gerçekten hızlılar. Ben bu kitabı okuoku'dan aldım. Sizde almak istiyorsanız eğer tıklayın!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder