O R A N G E - TAKANO ICHIGO [MANGA] - Edebiyat Jurnali

21 Haziran 2017 Çarşamba

O R A N G E - TAKANO ICHIGO [MANGA]

O R A N G E  -  TAKANO ICHIGO  [MANGA]


Manga adı: Orange
Yayın Yılı: 2012
Mangaka: Takano Ichigo
Tür: Dram, psikolojik, romatik, okul, shoujo, hayattan kesitler, trajedi
Durumu: Halen devam ediyor. [28.08.15]

İngilizce Tanıtımı:

''One day, Takamiya Naho receives a letter written to herself from ten years in the future. As Naho reads on, the letter recites the exact events of the day, including the transfer of a new student into her class named Naruse Kakeru.

The Naho from ten years later repeatedly states that she has many regrets, and she wants to fix these by making sure the Naho from the past can make the right decisions—especially regarding Kakeru. What's more shocking is that she discovers that ten years later, Kakeru will no longer be with them. Future Naho asks her to watch over him closely.''


























TÜRKÇE TANITIM:
Takamiya Naho, bir gün ona yazılmış bir mektup alır. Mektubu incelediği zaman on yıl sonradan geldiğini anlar, ilk başta inanmaz ancak mektupta neler olacağı yazıyordur ve hepsinin gerçekleştiğini Naho kendi gözleri ile bunu görür. Mektupta o gün sınıfa Naruse Kakeru isminde birinin geleceği yazar ve gerçekten de öyle olur.
Mektubu yazan 26 yaşındaki Naho, mektupta 16 yaşındaki Naho'ya bir sürü pişmanlıklarının olduğunu söylemektedir ve bununda düzelmesini istemektedir. Bu yüzden her şeyi detayı ile anlatmıştır ve 16 yaşındaki Naho'nun bunları yapmasını yoksa ileride pişman olacağı yazar. Naho, hepsini yapamaz ancak en son mektuba baktığı zaman şok bir gerçekle karşılaşır. Kakeru, on yıl sonra onlarla birlikte olmayacaktır. Bu yüzden onu yakından izlemesini ve onu kurtarmasını yazmıştır 26 yaşındaki Naho. Kakeru'yu kaybetmek istemeyen Naho, her ne kadar onun için zor olsa da elinden gelen her şeyi yapmaya çalışır ve ona yardımcı olarak onu kurtarmaya çalışır. Ancak bu o kadar da kolay değildir.




DÜŞÜNCEM:

  Manga beni daha ilk anlarda ilgimi çekti. Çünkü Naho'nun 10 yıl sonraki halinden mektup almış olması ilginçti.

  'Ne yazmış olabilir ki?' diye düşündüm ve oldukça merak ettim. Çünkü tanıtımı okumadan başlamıştım okumaya.

  Mektupa 26 yaşındaki Naho, 16 yaşındaki Naho'ya nasıl olduğunu sorarak başlıyor. O gün, lisede ikinci yılının ilk günü ve Naho ilk kez geç kalıyor. Nasıl bildiklerini merak ediyor, çünkü bunun 10 yıl sonraki kendisinden geldiğine inanmıyor. 26 yaşındaki Naho, birçok pişmanlığının olduğunu ve bunu düzeltmek istediğini söylüyor. Bu yüzden mektupta yazanları yaparsa eğer aynı hataları tekrarlamayacak ve ondan asıl istediği bir şeyi yerine getirecek.

  Mektupta o gün Kakeru'nun yeni öğrenci olarak geleceğini söylüyor ve gerçekten de oluyor. Naho buna inanamıyor, daha sonra da yanına oturacağı yazıyor ve gerçekten de oturuyor. Naho buna çok şaşırıp bir tesadüf olabileceğini düşünüyor ancak gerçekten de bir tesadüf mü? Okul bittiği zaman arkadaşları Kakeru'yu onlarla birlikte eve yürümesi için çağırıyor. Ancak mektupta bunu kesinlikle yapmamalarını söylüyor. Naho, buna engel olup olmaması konusunda kararsız kalıyor ve tabii ki Kakeru onlarla birlikte geliyor.


  Eve gittiği zaman günlük yazıyor ve mektuba baktığı zaman tamamen aynısı olduğunu görüyor. Korkuyor ve geleceği öğrenmek istemediğini düşünüyor ve okumuyor gerisini. Ancak ertesi gün Kakeru okula gelmiyor. İki hafta boyunca gelmediği zaman Naho merak ediyor ve mektupta nedeninin yazıyor olabileceğini düşünüp mektubu okumaya devam ediyor.


  20 Nisan tarihinde Naho'nun Kakeru'ya aşık olduğu yazıyor ve ertesi Kakeru okula hiçbir şey olmamış gibi geri dönüyor. Naho, gerçekten de Kakeru'ya aşık oluyor ve 26 yaşındaki Naho'nun isteklerini yerine getirmek için gerçekten cesur olması gerekiyor ancak Naho, utandığı için zar zor bazı şeyleri yerine getiriyor. İleride tam olarak Kakeru'ya ne olacağını anladığı zaman ve onu kaybetmek istemediği için kendisini zorlayıp daha çok uğraşıyor. Üstelik Naho yalnız değildir. Yanında arkadaşları Hiroto, Azusa, Takako ve Saku'nun da olması onu daha da güçlü yapacaktır.


  Gerçekten müthiş bir hikaye. Dostlukları o kadar mükemmel ki... Kakeru gerçekten onlarla birlikteyken çok mutlu ve gerçekten Naho'yu seviyor. Her bir karakter ayrı müthiş. O kadar heyecanlıydı ki hemen bitirdim ve devamını, finalini çok merak ediyorum. Kakeru 10 yıl sonra onlarla beraber olacak mı çok merak ediyorum. Her detayı atlanmadan okunmalı çünkü her bir kelimesi önemli.




   Tabii hep dram içermiyor. Karakterler çok eğlenceli ve gerçekten de beni çok güldürdüler. Güldürdükleri kadar da üzdüler, düşündürdüler ve mutlu ettiler. Duyguları çok samimi. Kakeru gerçekten onlara değer veriyor ve hepsi Kakeru'yu çok önemsiyor. Umarım Kakeru 10 yıl sonra onlarla birlikte olabilir. Kakeru'ya olanlar spoiler değil çünkü hemen ilk bölümde öğreniyorsunuz ve tanıtımında direkt var. Bunun dışında manga başka bir sürü şey içeriyor ve çok sürükleyici. Okunmaya gerçekten değiyor. Daha önce gördüğüm zaman keşke o zaman okusaymışım. İsminden dolayı okumamıştım. Orange deyince hani böyle tipik shoujolardan sanmıştım ve ismi ilgimi çekmemişti. Ama okuduğum zaman tam bir şoka uğradım, bu kadar iyi olduğunu tahmin etmiyordum. Bu mangayı da takip listeme aldım. Tüm mangaları İngilizce okuyorum. Sadece Dengeki Daisy'nin birazını Türkçe okumuştum.

Mangafox gerçekten güzel bir manga sitesi, hep bu siteyi kullanırım. Güncellemeleri diğer sitelere göre daha çok ve sayfa geçişleri hızlı. Üstelik mobil sitesi de gayet güzel dizayn edilmiş. Eğer manga okumak için uygulama istiyorsanız Manga Rock'ı öneririm. Manga sitelerini seçebiliyorsunuz ve okumasıyla ayarlama kısımları falan gerçekten güzel.

Manga Rock'ı indirmek için TIKLA! [İngilizce manga için]

mangafox'taki bölüm sayısı: 22. İngilizce okumak için TIKLA!
mangatürk'teki bölüm sayısı: 15. Türkçe okumak için TIKLA!
bato'daki bölüm sayısı: 16. Türkçe okumak için TIKLA! (Birçok dil seçeneği var ve Türkçe'de bulunmakta.)



O R A N G E  LIVE ACTION!



  Bende bunu turkanime'nin forumundan öğrenmiştim. Zaten ilk bu mangayı turkanime'nin sitesinde film haberi ile görmüştüm ancak ismi ilgimi çekmediği için hiç bakmamıştım. Hatta haber ne hakkında onu bile okumamıştım! turkanime'nin forumdan bu haberi okumak için TIKLA!

OYUNCU KADROSU!


  Japon dizisi, filmi falan pek izlemem. Sadece Itazura Na Kiss'in ve Boys Over Flowers'ı izlemiştim dizi olarak ve oyuncularının isimlerini bilmiyorum. Film olarakta Kimi ni Todoke, Sukitte II Na Yo, Lovely Complex'i izledim. Daha var mı hatırlamıyorum, olabilir de. Oyuncular hakkında bir bilgim yok. Ancak Kakeru'yu oynayacak kişi Death Note'un filminde L'yi canlandıran çocuk. Death Note'un filmini birazcık izlemiştim. Hani oyuncular nasıl, nasıl oynuyorlar falan diye. Yagami Light'ın animedeki, mangadaki hali daha havalı, oyuncusunu sevmedim ancak L'yi oynayan çocuğu sevmiştim, gerçekten iyiydi bence. Pek izlenmeyecek bir film değil ama animesinden farklıydı. Mangasını okumadığım için mangayla aynı mı bilmiyorum. Mangasını bir an önce alıp kitaplığıma koymak istiyorum! Neyse konumuz Death Note değil Orange! Bence oyuncu kadrosu güzel, sevimli tipler. Film gerçekten çok güzeldi. Mutlaka izlemenizi tavsiye ederim.




 


Bu da filmin orijinal sitesi! Sitenin tasarımı çok güzel! Anlamadım tabii yazanları ama her bölüme baktım ve resimlere de bayıldım. Bence çok güzel olmuş site. Siteye bakmak için TIKLA!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder