Horimiya - Edebiyat Jurnali

21 Haziran 2017 Çarşamba

Horimiya


                                                          HORIMIYA




Manga Adı: Horimiya
Yayın Yılı: 2011
Yazar: Hero
Çizer: Hagiwara Daisuke
Tür: Komedi, Romantik, Okul Hayatı, Hayattan Kesitler, Shounen
Durumu: Halen devam ediyor.
İngilizce Tanımı:
''Hori may seem like a normal teenage girl, but she's a completely different person after school. In her workaholic parents' absence, Hori has been like a parent for her little brother since she was young herself. Between taking care of her brother, feeding them both, and housework, she doesn't have much time for a usual teenage social life. One day, she meets someone else who does not present his true self at school: a quiet, glasses-wearing boy called Miyamura. She'd assumed he was bookish, and possibly an otaku, but Hori couldn't have been more wrong. Outside of school, Miyamura is a friendly guy with many piercings, and he's not very good at academics. Now the two of them have someone with whom they can share both halves of their lives!''

Türkçe Tanımı:
Hori normal bir genç kız gibi görünmekte ancak okuldan sonra tamamen başka bir insan olmakta. Annesi ve babası sürekli çalıştığı için eve nadiren uğramaktadır bu yüzden küçük erkek kardeşine ve kendine bakmak zorundadır. Ev işlerini, yemeği, ev ödevlerini yapmak zorunda olduğu için kendine pek zaman ayıramamakta. Normal gençlerin yaptığı çoğu şeyi yapamamakta. Üstelik bunları arkadaşlarından gizlemektedir. Onun gibi biri daha vardır: sınıf arkadaşı Miyamura. Uzun siyah saçları var ve gözlük takıyor. Üstelik sessiz biri. Bu yüzden Hori onun kitap kurdu ve otaku olduğunu düşünür. Ancak bu doğru değil. Miyamura okul dışında aynı onun gibi tamamen farklıdır. Aslında çok arkadaş canlısıdır, derslerde o kadar da iyi değildir ve bir sürü piercingi ve dövmesi bulunmakta. Böylece karşılaştıklarında bu gizli yönlerini birbirleriyle paylaşmak zorunda kalırlar. Buna gerçekten de çok şaşırırlar. Birbirlerinin gizli yönlerini keşfederken farkında olmadan birbirlerine aşık olurlar. Birbirinden eğlenceli ve güzel anıları bu mangada anlatılmakta.

Düşüncem:
Bu tarz mangaları çok seviyorum. Bence çok eğlenceli bir lise hayatları var. Özellikle kulüp aktivitelerine bayılıyorum. Öğrenciler güzel bir iş birliği içinde etkinlikler düzenliyorlar. Burada ise hangi hocayı seviyorsan o kulübe gidiyorsun ya da kızlar arasında kütüphanecilik kulübü, erkekler arasında spor kulübü popüler. Şanslılar seçilirdi. Kütüphanede ise senin haberin olmadan görev dağılımı yapılırdı. Yani tamamen zaman kaybından başka bir şey değil burada şu kulüp işleri. Daha doğrusu ben böyle gördüm. Bununla birlikte mangalardaki yüz ifadelerine bayılıyorum. Bu mangada bu çok iyi resmedilmiş. Diyalogları, karakterleri müthiş... Okurken çok eğleniyorum. Eğlenmek için birebir bence. Keşke böyle bir lise hayatım olsaydı... Ben Hori'yi ve Miyamura'yı çok sevdim. Renkli arkadaşları çok eğlenceli! Özellikle Hori'nin babasına bayılıyorum. Düzenli takip ettiğim tek manga diyebilirim. Aralarındaki aşkta çok masum! Hori, şu bilinen ''Kya kya kya!'' diye bağıran Japon kızlarından değil. Akıllı ve eğlenceli biri. Onun karakterini de seviyorum. Miyamura'yı karamsar falan sanıyorlar ama çok eğlenceli bir kişiliği var ve bence görünüşü çok havalı. İlerleyen bölümlerde daha da havalı oluyor! Çok tatlı bir çift oluyorlar. Çok doğallar. Bu yanını seviyorum özellikle. Çoğunlukla karakter uyuşmazlıkları olur ve sırf heyecan olay olsun karakterlere kişiliğine uymayan saçma sapan şeyler yaptırırlar ama şuana kadar hiç öyle bir şey dikkatimi çekmedi. Yani beni rahatsız eden bir şey yok. Ben bu mangaya kısacası bayılıyorum!


(Sota, Hori'nin küçük erkek kardeşi.)
Animesi de var. İki bölümdü sanırım. Sadece beş dakika dayanabildim. Çünkü berbattı! Böylesine güzel bir mangaya böylesine berbat bir anime nasıl yapabilmişler anlamıyorum! Tanıtım gibi bir şey olmuş ancak çizimlere daha fazla özen gösterebilirlerdi. Gerçekten çizimleri berbat. Paintten yapmış gibilerdi, renkleri falan... Böylesine güzel kalitede animeler yapabiliyorken böylesine güzel bir mangaya bunu yapmaları küfür gibi bence. Tamamen özensizdi. Tanıtım bile olsa özenmeleri gerek sonuçta ellerinde o kadar teknoloji var... Yazık olmuş cidden. 

(çok tatlı değil mi? >_<)
Animesi berbat ama kesinlikle mangası bence harika! Tabii hataları vardır ama beni eğlendirdi. Eleştirsem bile sonuçta mangakaları bunu okumayacak. Yani önemi yok. Bence okunmalı. Çizimleri gerçekten çok hoşuma gidiyor. Mizahına zaten bayılıyorum. Bir cümlesine saatlerce gülesim geliyor. Bence gerçekten çok güzel bir iş çıkarmışlar. 

İngilizce okumak için linki:
http://mangafox.me/manga/horimiya/  (10.01.2015 tarihinde 46 bölüm mevcuttu)

İngilizce mangalar için çoğunlukla mangafoxu tercih ediyorum. Bir sürü seriye sahip ve bence iyi çeviriyorlar. Çevirme sıklığı belli olmuyor. Bazen üst üste bölüm ekliyorlar bazende aylarca eklemiyorlar. Sabırlı olduğum için benim için sıkıntı değil. Sonuçta kolay bir iş değil. Para vermiyoruz sonuçlara. Belki bizim sayemizde kazanıyorlardır para ama sorun yok. Bu kadar uğraşın karşılığını alıyorlarsa güzel. Gerçekten zor iş.



Türkçe okumak için linki:
http://www.mangaoku.net/Horimiya/01/2  (10.01.2015 tarihinde 8 bölüm mevcut)

Site biraz yavaş gibi ama güvenilir tek Türkçe manga okuma sitesi sanırım bu.


Herneyse. Bence kesinlikle okunmalı!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder